Det är väl lika bra (att sätta eld på alltihop)

Jag står här med elden i mina händer
Låt inte någon slippa undan alla ska få hämnd!
Är jag lättstött eller är jag verkligen så sårad som de säger
Ska jag lita på mig eller ska jag lita på det alla andra säger om mig?

I min panna finns spår av den ovisshet som länge härjat i min kropp
Jag känner inte mig själv

Jag ska bränna ner alla städer som lämnat spår i mig
Tillsammans med de människor som gjort mig till den jag är - på gott och ont - och jag undrar vem jag skulle varit om ni inte skurit till mig så jag passade i glasskon
Skulle mina ögon vara lika tomma och mörka efter all den tystnad som brutit sönder mig
Om jag inte varit jag?
Skulle min kropp vara lika fragil och full med små vita ärr efter alla tänder som huggit i mig
Om ni inte varit ni?

Jag är rädd för att drömma, jag är rädd för alla saker som kan framkalla de minnen jag försökt glömma så länge nu, jag är rädd för att försvinna utan att berätta att jag älskar dig, jag är rädd för framtiden och jag är rädd för människor som ser rakt igenom mig

Om jag vågade ta ett steg längre fram, våga förlora mig själv i dimman av den ihåliga lycka som ekar i alla de kroppar som vrider sig i ljuset från den elektriska solen
Jag vill lära mig att tappa allt

Tappa kontrollen
Förlora mig själv

Det inlärda kontrollbehovet skaver mot hela min existens jag vill ju våga vara drastisk och brutal
Jag har en kniv!
Göm er och visa mig rädslan som brinner i era ögon

Jag vill ha blod
Jag vill ha hämnd
För livet blir så vackert
när man skapar något fult.


Felicia

Du skapar bara fina saker.

2011-12-08 @ 16:05:08



Namn:


Blogg:


Kommentar:

Kom ihåg mig